středa 06.08.2025
Nemocnice Pelhřimov obstála v hodnocení pacientů

Pacienti jsou s ambulantní péčí v Nemocnici Pelhřimov spokojeni. Potvrzují to výsledky Národního hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů Ministerstva zdravotnictví ČR za druhé čtvrtletí letošního roku. Průměrná známka, kterou pacienti nemocnici udělili, je 1,40, což odpovídá 90,06 % spokojenosti. Nemocnice se tak umístila na čtvrtém místě z deseti sledovaných zařízení.
„Výsledky nás těší. Jsou pro nás důkazem, že pacienti vnímají kvalitu naší práce, a především oceňují přístup personálu a kvalitu komunikace, na kterou dlouhodobě klademe důraz,“ uvedl ředitel Nemocnice Pelhřimov Radim Hošek.
Dotazníkové šetření se uskutečnilo od 1. dubna do 30. června ve 23 vybraných ambulancích nemocnice. „Z průzkumu vnímáme, že pro pacienty je důležitý nejen výsledek léčby, ale i přístup personálu, prostředí a způsob komunikace. V oblastech, kde výsledky ukazují prostor ke zlepšení, se chceme zaměřit zejména na informování pacientů o délce čekání a pracovat budeme i s organizací provozu,“ doplnila manažerka kvality pelhřimovské nemocnice Pavlína Fridrichovská.
Z hlediska jednotlivých oblastí péče si nejlépe vedly dimenze komunikace s pacientem (hodnocení 1,29), přístup ostatního personálu (1,33) a přístup lékaře (1,34). Naopak nejslabšími oblastmi byly čekárna a prostředí ordinace (1,59) a dostupnost péče (1,43).
„Každá zpětná vazba je pro nás důležitá. Potvrzuje nám, co se daří, a zároveň ukazuje, kde je možné se zlepšovat. Jsme rádi, že pacienti hodnotí naši péči pozitivně a že se s námi dělí o své zkušenosti. Jen díky tomu můžeme neustále zvyšovat kvalitu našich služeb,“ uzavřel Radim Hošek.
Zdroj: Nemocnice Pelhřimov