neděle 15.09.2024
E.GD vyhlásila i pro Kraj Vysočina kalamitní stav
Společnost E.GD ve spojitosti s extrémním počasím posledních dnů řeší kalamitní stav s velkým množstvím poruch. Týkají se i území Kraje Vysočina. „Vzhledem ke složitosti stávající situace jsou předpokládané časy opravy poruch pouze orientační a budou upřesňovány na základě aktuální situace,“ upozornila společnost ve svém prohlášení, které směřovala svým zákazníkům.
Dále vyzvala k dodržování maximální možné míry bezpečnosti. „Vzhledem k přetrvávajícímu extrémní počasí a hrozbě zaplavení odběrných míst, je nutné zachovat maximální bezpečnost při manipulaci s elektrickými zařízeními.“
Zde jsou nejdůležitější doporučení:
Pokud dojde k zaplavení odběrného místa, doporučujeme při vstupu do vyplaveného objektu postupovat podle následujících bodů:
1. Nepřipojujte se k elektřině ihned po návratu.
- Zkontrolujte stav rozvodů a elektroinstalace: Povodeň mohla poškodit elektrické rozvody, zásuvky či spotřebiče. Nechte vše zkontrolovat kvalifikovaným odborníkem (elektrikářem).
- Nepoužívejte elektrické spotřebiče: Pokud byly spotřebiče zaplavené, mohou být nebezpečné a je nutné, aby je zkontroloval odborník.
2. Vypněte veškeré jističe včetně hlavního jističe
- Ujistěte se, že všechny jističe, a i hlavní jistič u elektroměru jsou vypnuté. Nikdy nemanipulujte s rozvody, pokud jsou vlhké nebo poškozené.
3. Pokud nelze vypnout odběr v elektroměrovém rozvaděči
- Pokud hrozí zatopení i elektroměrového rozvaděče a běžné vypnutí není možné, je nutné vypnout odběr v pojistkové skříni HDS.
- Kontaktujte Nonstop linku EG.D 800 22 55 77, kde můžete nahlásit požadavek na vypnutí z důvodu zatopení
4. Pokud byl rozvaděč zatopen
- Pokud došlo k zatopení rozvaděče, bude před obnovením dodávky elektřiny nutné jeho vysušení.
Pro následné zapnutí bude EG.D montér potřebovat revizní zprávu (RZ), kterou je nutné předložit při kontrole a zapnutí na místě.
5. Kontaktujte odborníka (elektrikáře)
- Nechte odborníka prověřit stav elektroinstalace, aby zjistil, zda došlo k poškození. Elektrikář by měl provést revizi a vystavit revizní zprávu.
6. Informujte EG.D o aktuální situaci
- Kontaktujte Nonstop linku EG.D a informujte je o situaci. Nežádejte o obnovení dodávky elektřiny, dokud nemáte potvrzení od elektrikáře, že je elektroinstalace v pořádku.
7. Po revizi nechte připojení provést odborníky
- Po vystavení revizní zprávy a vysušení elektroinstalace kontaktujte EG.D a domluvte se na obnovení dodávky elektřiny. Montér EG.D zkontroluje revizní zprávu a provede připojení.
8. Pokud hrozí zatopení zařízení EG.D
- Pokud hrozí zatopení rozvodné skříně, transformační stanice (TS) nebo jiného zařízení společnosti EG.D, ihned volejte Nonstop linku 800 22 55 77.
Důležité kontakty EG.D:
Nonstop linka: 800 22 55 77
Webové stránky: www.egd.cz
Zdroj: EG.D